Onze kernwaarden omschrijven hoe we met elkaar en onze partners omgaan en wat we van elkaar mogen verwachten.
Groei
In onze transitie naar het ziekenhuis van de toekomst zijn we ambitieus en streven we permanente verbetering en innovatie na. We willen ons zorgaanbod, onze processen, onze technologie, … in vraag stellen en optimaliseren zodat wij ten allen tijde voorbereid zijn op de zorgvraag van morgen.
We willen al onze medewerkers de kans geven om zich verder te ontwikkelen en te groeien zodat ze over de juiste tools en competenties beschikken om in hun functioneren permanente verbetering na te streven. Elke individuele medewerker draagt bij tot het beter functioneren van ons ziekenhuis.
Excellente en kwalitatieve zorg aanbieden, vereist een goede samenwerking. Binnen de muren van het ziekenhuis, maar ook daarbuiten. Daarom kiezen we voor een intense samenwerking met andere zorginstellingen, verwijzers, patiënten, bedrijven, … om de zorg aan de patiënt te optimaliseren. We zetten in op de positionering van het ziekenhuis als een deel van een geïntegreerd zorgtraject.
Onze drive naar groei heeft ook een financiële invulling. Met het oog op onze financiële gezondheid streven we ernaar om onze organisatie letterlijk te laten groeien door een toename van de activiteit.
Respect
We streven naar een respectvolle basishouding voor én door elke patiënt en medewerker, waar we rekening houden met unieke behoeftes zoals taal, culturele achtergrond, tijdsdruk, onzekerheden en angsten. We formuleren deze kernwaarde bewust in twee richtingen en verwachten van onze zorgvragers en hun naasten minstens evenveel respect en warmte als wij hen bieden.
Oprecht
We zijn transparant en eerlijk in onze communicatie en handelingen: “ik doe wat ik zeg en ik zeg wat ik doe”.
Warm
Als regionaal en familiaal ziekenhuis willen we een plaats zijn waar iedereen welkom is, zowel patiënt als medewerker. Wij willen nabijheid en betrokkenheid uitstralen en streven steeds een persoonlijke benadering na.